Tietoa meistä

Joensuun Marttayhdistys toimii pääosin Joensuun ruutukaava-alueella ja tukikohtamme on yhdistyksemme vuonna 1919 perustama Joensuun talouskoulu, nykyisin Riverian hallinnoima ”Niskala” (Niskakatu 17). Noin kerran kuukaudessa järjestettävien marttailtojen lisäksi järjestämme vuosittain yhteisiä retkiä ja osallistumme aktiivisesti talkoo- ja vapaaehtoistoimintaan. Yhdistyksemme alaisuuteen kuuluu myös nuorten marttojen Modernit Martat -toimintaryhmä. Olemme toimineet yhtäjaksoisesti vuodesta 1889 ja olemmekin Suomen toiseksi vanhin edelleen toiminnassa oleva marttayhdistys.

Yhdistys omistaa mm. vanhoja martta-asuja sekä neuvonta-aineistoja, joita lainaamme jäsenistölle maksutta.

Joensuun Marttayhdistys ry:n rahasto
toimii Karjalaisen Kulttuurin Edistämissäätiön (KKES) alaisuudessa. Rahastosta voidaan jakaa apurahoja säätiön tarkoituksen mukaiseen toimintaan sekä erityisesti kotitalousalan opiskeluun ja tutkimukseen Pohjois-Karjalassa. Lisätietoja: https://www.kkes.fi/rahastot+ja+lahjoitukset/⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠